JB is over, 1D's time!

 
 
Nu har jag sett Justin Bieber och det är över (gråter av tanken) och jag har varit as ledsen samtidigt som as glad resten av veckan för ja, ledsen för han kommer inte komma tillbaka till Sverige på minst 1 ½ - 2 år och glad för att jag såg honom haha MEN jag har inte tid att deppa minsann för om 11 (10 om en halvtimme) dagar så är det dags för One Directioooon! :D Igen haha! Har ju sett dom en gång, på X Factor 2 (eller 3) november 2012, men då var det bara 2 låtar och nu en hel konsert :D Ser fram emot det så jäkla mycket! Dock inte super mycket än för jag är fortfarande helt uppe i Bieber men det kommer ;) Deras kosnert kommer vara heeeelt annorlunda än Justins, för dom har mer skoj och skämtar och leker på scenen (haha Louis har druckit kaffe och Niall åt någon bakelse på scen) medans JB är mer dans och coolt, så det kommer bli helt olika upplevelser vilket jag ser fram emot! :D 
 
Vill bara igen tacka min mamma som är bäst för att ha fixat 1D biljetter 2 gånger och JB biljetter, seriöst hon är awesome! 
 
Och är det inte irriterande när alla grupp bilder på 1D inte får plats på den dumma nedräkningsgrejen på mobilen?1 Får bara med mig oftast 3/5 medlemmar,,,, Som ni ser kan man ju bara se Liam, Zayn och Louis ordentligt på bilden.. Men aja, det får duga haha! 
 
Ciao!

This is how it's suppose to be!

Jag började skriva ett inlägg för typ 2 timmar sen om hur dåligt jag mådde igen, och försökte prata med mamma om det men det gick inte men idag har jag och mamma pratat om nästan allt jag mått dåligt över, och det var så skönt! Även om jag höll mycket tillbaka så var det så skönt att få prata ut. Den här timmen med mamma har hjälpt mer än 3 besök hos kuratorn. Jag vet att det inte fixar något och det finns fortfarande grejer jag inte kan prata med mamma om men fan vad skönt det var. Det är så här det ska vara! :D 
 
nu ska jag sova en god natts sömn och så är det fredag imorgon! Gud vilken bra vecka det här har varit! 

FML

Sitter och har nationella just nu haha! Jag lovar, jag har bara en liten paus just nu, kommer inte riktigt på vad mer jag ska skriva, och det håller på till 11.50 och klockan är bara 09.10 så jag behöver inte stressa. Jag är inte långt ifrån klar ändå. Rasten är om en timme och funderar på om jag då ska springa till sjuksköterskan och få en jävla värktablett för gissa vems mage som gör uppror?! Jäkla ''tjej vecka''... Men FML det gör ooooont. Jag glömde helt bort att ta en tablett imorse, sov inte särskilt bra. Har 20 minuters rast så jag borde nog hinna, hoppas det inte är många där bara.. 
 
Många undrar nog varför jag inte skrivit om i tisdags ännu, när jag såg Justin frickin Bieber live, men det är så att i tisdags kväll kraschade jag - var så jävla trött men mitt huvuvd gick i varv och allt bara kraschade, hela onsdagen har jag varit så jävla trött så det finns inte och jag är fortfarande så jävla trött även fast det gått 2 dagar. Jag har bara legat och latat mig i soffan/sängen och drömt om Justin. Det var den mest perfekta kvällen i mitt liv, ni kan inte förstå hur underbart talangfull Justin är live, 10 gånger bättre än på skiva. 
Men, kan skriva ikväll eller imorgon mer om hur det var, dock tog jag inga bilder för alla stod så nära varandra, jag skakade, skrek och hoppade och hade jag tagit upp mobilen hade jag tappat den. Men Johanna, hon jag gick med, tog några bilder så ska få dom sen så kan jag visa er! :D 
 
Aja, nu kanske jag borde återgå till nationella, har skrivit det här i typ 10 min haha! Herråååå!

Justin Bieber + One Direction

 
Jag har världens problem just nu! Jag vill ändra min omslagsbild på facebook! Jag har den här uppe just nu (as snygg jag vet!) men jag vill ha en på både Justin Bieber och One Direction men det finns för fan inga bra bilder! Antingen är Justin helt mobbad ensam eller så är det bara gamla, fula bilder på One Direction och as snyga på Justin! Jag vill ha en med snygga, nya (2012/2013) bilder på båda! Is that too damn much to ask for?! 
 
Har inget bra foto grejsemojs på datan heller så jag kan inte göra nån och så är jag sämst på allt sånt då det skulle bara vara helt fail. Dammit. First world problems right here. (Belieber/Directioner problems too..)

Ner på stan

Bjuder på en bild på lilla mig! Följ mig på Instagram @sofiaaeriksson! :)
 
Ska alldeles strax gå ner på stan för att möta upp Julia och Mickis! Vi ska vara där, gå runt lite, äta och sen vid 6 så ska vi till Ungdomens Hus för Johanna ska vara modell, eller vad man ska säga. Frisörlinjen på John Bauer har någon visning för att visa vad dom kan eller nått sånt och Johanna ska alltså vara modell för en av dom, och hon ville att jag, Julia och Mickis skulle komma så då kommer vi såklart! :) Ska bli rätt kul faktiskt, hoppas hon inte ramlar haha! ;) Jag skulle aldrig våga något sånt, vill väll inte heller riktigt, men hon ska göra det! 
 
Aja, nu måste jag gå och fixa lite grejer, och ni alla killar borde tacka Gud att ni är killar because I am in some serious pain right now! Ba bye! (<-- Säg det med mörk, tjock irländsk accent, någon film med Gerard Butler har jag fått det från haha!), (The Bounty Hunter kanske? P.S. I love you? Eh, någon med honom iallafall. Men tror på The Bounty Hunter.)
Haha hejdå!

Oops

Hallå, hallå! Idag har det varit en rätt slapp dag, kollade på Let's Dance (yes att hon (Vet inte vad hon heter) åkte ut, ledsen för hennes skull men äntligen slipper jag se Tobias! Han är seriöst creepy!) och just nu kollar jag på Modern Family! Älskar det pogrammet, fan en av de bästa som finns! :D 

Efter det ska jag ska jag kolla på de nya avsnitten av The Vampire Diaires och Glee! Sen så ska idag egentligen en uppgift vara inskickad (man behöver inte göra den om man itne vill) och det är senast 00.00 den ska vara inskickad men klockan är nu 23.30 och jag har inte ens börjat så jag tror inte jag kan göra den.. Men kan göra den under helgen och skicka in den, bara säga att jag har problem med internet eller nått ;) Måste seriöst sluta skicka in saker sent haha, gör det jämt.. xd 
 
Okej, nu ska jag kolla klart på Modern Family,ba bye!

Bieber special

 
Efter en lång eftermiddag med att ta sista sprutan för livmoderhalscancer, lång väntan på polisstationen och korttagning för pass så unnade jag mig (aka mamma köpte) 2 Justin Bieber tidningar till mig! FRIDA (som jag prenumenerar på men nu var det Bieber special så då kommer dom inte till dörren, tror jag haha?) och Julia! Har fått mer än 30 posters nu haha! (Sätter inte upp dom men sparar dom). Skulle fan vilja göra en vägg med JB, 1D och TVD på haha! Fast jag tror jag skippar ;) 
Aja, nu ska jag göra jag vet inte vad. Måste plugga så jag tror jag snart ska göra det, är dock as trött så vi får se..
 
  • 5 (snart 4) dagar kvar till Justin Bieber,
  • 20 (snart 19) dagar kvar till One Direction,
  • 48 (snart 47) dagar kvar till sommarlovet,
  • 50 (snart 49) dagar kvar till Cypern!

Livmoderhalscancer spruta & Pass

Imorgon kommer vara en fullt upptagen dag för mig! Måste duscha på morgonen (trots att jag duschade imorse), så måste vakna lite tidigare så jag hinner sen ska jag ju såklart vara i skolan, har tack och lov bara en jobbig lektion imorogn (har bara två haha, slutar 13.10) och efter det så måste jag hem till mamma för, kommer inte exakt ihåg tiden men någon gång mellan 14 och 15 tror jag det var så måste jag ner till Vårdcentralen för att ta den tredje och sista sprutan för livmoderhalscancer! (Har ni inte tagit den så passa på alla 96:or medans den är gratis! Det är bra att ta den!). 
 
Efter sprutan sen ska jag ner till Polisstaionen, dam dam daaaam! Nej haha, ska bara förnya mitt pass då det går ut i år och eftersom jag och mamma ska till Cypern i sommar måste jag ju såklart förnya det! (Anledningen till varför jag måste duscha på morgonen, vill ju inte se hemsk(are) ut på mitt passkort!)
Efter det så kanske jag måste gå och hämta Roxy hos min syster om inte pappa hinner före mig. Vi ska vara hundvakt :) 
 
Nej, nu är jag skit trött, har varit en långdag med att skaffa gym kort och så tränat och kollat på Zorro! Godnatt! :)
 
5 freaking dagar kvar till Justin Bieber! (Ni alla som ska hit måste ha lila ljusstavar!)
20 dagar kvar till One Direction! (Ni som ska hit måste ha röda ljusstavar!)

Ny design!

Gillade inte min förra så innan jag tittar på film tänkte jag leta, hitta och byta design och hittade den här! Gillar den för tillfället så den får det bli! :D 
 
Tryck på F5 om ni inte ser någon skillnad, den är lite fotograf-aktig och ''svart-vit''! 
Hejsvejs!

Beslutsångest och tävlingar

Har beslutsångest nu om jag verkligen ska skaffa kort på gymmet (Always) för det är årskort men det är liksom mindre än 2 månader kvar till sommarlovet och jag tror inte alls jag kommer träna under lovet. I och för sig kan jag ju fortsätta efteråt igen och kanske gå några gånger under lovet.. Det kostar ju inget heller för mig, mamma eller pappa eftersom pappa får bidrag från jobbet ifall han ska träna eller något men eftersom han inte gör det så får jag det, så om jag inte använder det så mycket under sommarlovet kommer ingen förlora några pengar.. Ah, se - det här är varför jag gillar att ha blogg! :D Hade rätt mycket beslutsångest innan jag började blogga men nu har jag kommit över det! Jo, jag ska ha ett kort. Man måste ju inte gå hela tiden! Thank you blogg.se! ;)
 
Det andra jag håller på med just nu är tävlingar! För vadå kanske ni undrar! Jo för biljetter och M&G (Meet and Greet) med Justin Bieber! Är med i typ 4 stycken haha! Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att få träffa Justin eller för att få super bra platser. Jag vinner aldrig på tävlingar, seriöst aldrig, men man måste väll försöka! Det jag hatar mest bara är alla ''Varför ska just du vinna'' frågor typ alla tävlingar har, jeez. Jo. för att jag är bäst, därför ska jag ha biljetterna! Aja, bara å hålla tummarna! (Vill även igen bara påpeka hur awesome min mamma är som smsa och skrev på facebook till mig om tävlingar för att kunna träffa Justin. Seriöst inte bara biljetter till JB och 1D utan hon hittar tävlingar till mig också! Världens bästa mamma!)
 
Aja, nu ska jag faktiskt kolla på en film! Fick lite Robin Hood känsla tidigare idag, kanske kollar på den? :)
Godnatt!

En fucking vecka

Tjohoppsan! Vad gör ni? Själv sitter jag och håller på med datan och debatterar med mig själv om jag orkar gå upp och slänga mitt tuggummi som jag haft i en evighet.. 
Idag har jag varit hundvakt i några timmar, sen bara slappat hemma med pappa och Amanda.
 
Denna vecka kommer det hända lite grejer: Imorgon ska jag köpa kort hos Always Fitness 24 nere på stan, och ska träna också. Ska verkligen börja med träning nu, jag har vart ett par gånger och det är okej. Jag har inte riktigt kommit igång med det men nu ska jag köpa kort så nu måste jag! I helgen ska jag på 2 modevisningar också haha! Två av dom jag umgås med i klassen ska vara modeller och jag ska dit och titta, båda på lördag :) På Tuna Park och Ungdomens Hus! Lite annorlunda, men ska väll bli kul :)
 
Idag är det en, en, en, EN, E N, 1, vecka kvar tills jag ska på Justin Bieber och jag är så späääänd! Ahh, det kommer bli fantastiskt! :D Ah, kan knappt vänta! Önskar att jag bli OLLG ^^ Kommer aldrig bli det men man kan ju hoppas? ;) Kommer skjuta den tjejen som blir haha! ;) JK. Okidoki, ska dra nu - hejdååå!

13 April

Så, kanske ska berätta om min dag! Började med att vid sisådär halv 12 åkte jag, mamma och pappa till Västerås, så jag har varit på stan i Västerås och sen på Erikslund hela dagen! Köpte en tröja på New Yorker (ett måste om man är i Västerås!), 2 par shorts på H&M, och en jeansjacka på KappAhl! Snacka om ovant att prova shorts igen haha! Och jeansjackan var en överraskning, visste inte ens att jag ville ha en förns idag haha! Men snyggt är det! :)
 
På kvällen sen var pappa här och vi kollade på typ halva Grannpatrullen (en film) och den rekommenderas inte, den var urtråkig! Så sen kollade vi bara på TV sen nu sitter jag här, mamma sover och pappa gör det nog också hemma hos honom och jag ska kolla på alla Danisnotonfire's videos på youtube! Rätt rolig kille! :) 
 
Så det har varit en bra dag, förutom en viss chokerande upptäckt/nyhet (kolla inlägget under)! Imorgon ska jag upp ''tidigt'' och sen iväg till landet! Måste verkligen plugga också, ska lämna in en inlämning... Kanske borde göra det idag förresten... Äh, ne fan, ska vara inne på eftermiddagen men jag kan skicka in den på sen eftermiddag ;) 

Aja, godnatt!

Jävla äckel människor.

Fy fan vad jag mår illa just nu. Förra veckan var min pappa och handlade vid Ica Gillberga (Ica vid stålforsskolan) och satte min hund, Gimmie, utanför. När han sen var på väg ut så kom det en gubbe och sa att Gimmie hade slitit sig loss och sprang runt på parkeringen, vilket är extremt konstigt då Gimmie aldrig ens så mycket som drar i kopplet. Men pappa fick tag på henne och gick hem och så berättade han det för mig och vi tyckte det var väldigt konstigt men tänkte väll inte mer på det eftersom det fanns inget vi kunde göra, och så idag på facebook ser mamma en bild på en man och en kvinna och med en text där det står om att de är två hundtjuvar i Nyfors och när dom försöker ta en hund men det går snett så ''spelar dom hjälte'' för att folk runt om inte ska misstänka något och då letar upp ägarna och säger att hundarna är lösa, så med andra ord: Någon jävel försökte förra veckan ta min hund. Tack och lov har polisen tydligen tagit dom, men bara tanken på det nu får mig så jävla illamående. Jag vet inte vad jag skulle göra om dom faktiskt lyckades, jag skulle dö. En del av mig skulle helt ärligt dö. Usch och fy vilka jävla äckel det finns i denna värld. 
 
Sista gången jag sätter hunden utanför. (Vill bara säga att det är väldigt sällan vi gjort det, och man ska inte göra det, och nu var det verkligen sista gången någonsin.)

Let's Dance!

Wazzuup? Haft en ganska, no scratch that, väldigt bra dag idag! Hatft en väldigt bra vecka tbh. Och ärligt talat, allt tack vare min klass. Jag älskar den, vi är verkligen som en enda stor familj! I alla andra klasser jag gått i (haha bara gått i 2 andra..) så har det varit grupp delningar, drama och allt sånt därnt skit men inte i den här klassen! Alla går verklgen med alla. Vet inte om det är för att vi bara går i 1an (har hört att det brukar vara as bra i 1an) eller om jag bara har en väldigt bra klasskamrater. Vad det än är så är jag tacksam!
 
Idag efter skolan har jag bara slappat och varit med min mor. Vi kollade på filmen The Ugly Truth, åt lax, potatis och romsås (en av mina favoriter) och kollade sen på Let's Dance! Bra kväll! Under helgen ska jag till landet med mormor, morfar, morbröder, mamma och kanske kusiner för det är en jäkla massa is där ute som måste typ hackas sönder för det smälter aldrig så vi ska fixa det, och så ska jag även övningsköra med pappa! Vi ska göra det nu varje helg. Så det är resten av min vecka det. 
Aja, nu mina vänner ska jag kolla på en film! Känns som om jag vill kolla på Lejonkungen eller något, vi får se! Godnatt!
 
PS. 11, E L V A, 11 fucking dagar kvar tills jag ska se Justin Bieber live! Helt sjukt!
26 dagar kvar till One Direction!

The best day!

 
Det här lilla charmtrollet har jag spenderat min eftermiddag med! Hon är min syssling från London och heter Maya! Världens gulligaste unge, och hennes hy, hennes hår, hennes ögon, hennes personlighet - hon är helt bedårande! Jag har bara träffat henne typ 4 gånger men jag är helt förälskad i henne. Jag saknar henne redan! Men i maj kommer hon tillbaka till Sverige så då får jag träffa henne igen och så får vi se om jag och mamma kanske åker till London snart igen! ;) 
 
Nej, nu ska jag fortsätta kolla på Morgan och Ola-Conny! ;)

WTF?!

 
Ah, vilken bra dag! (Grov sarkasm.) Eller den började faktiskt bra, var med Mathilda och Haboon för att fixa klart ett grupparbete, sedan var jag hemma hos farmor med Amanda för att farmor fyller 80 år idag (grattis!) och så kom jag hem och hade det lugnt och skönt.
 
Sen började det dåliga: Jag gick och hämtade min dator, helt normalt, inget hände, håller på med den och så ser jag den jävla skråman på skärmen som jag inte har en jäkla aning om hur jag fått för jag har fan inte slagit i den nån gång och repan är fucking rosa?! Like wtf?! Hur går det till?! Jag har inte slagit i den, eller slagit i något på den eller nånting och så är det rosa?! Asdfjgsljkh jag är förbannad nu, hejdå. 

Grattis på födelsedagen farmor! ♥

Farmor med hennes hund Doris! ♥
 
Grattis på 80 årsdagen farmor! ♥

Påsken är slut

Hallå där blåbär! Jag vet inte om jag skriver den hälsningsfrasen ofta haha, det är oftast den som kommer upp i huvudet.. (Kollade och nej, jag börjar inte alls med det där ofta, bara jag som fått för mig det haha). 
 
Nu är påsken helt över för iår, och lite tack gode gud för jag tror inte jag klarar av mer påsk mat. Kommer ta en stund innan jag kan ens titta på köttbullar, revbensspjäll, lax, potatis, ägg och allt vad man nu äter, utan att vilja spy haha! 3 dagar i rad och blivit sådär äckligt mätt varje gång så jag är lite glad att det är över haha! 
 
Imorgon blir det iallafall att vakna runt 12, duscha, sedan möta Johanna, Mickis och Julia på stan! Vet inte vad vi ska göra, men något kul blir det! :) Ska försöka plugga på kvällen också.. Har 100 grejer att göra.. Okej, egentligen bara 3-4 men det är ändå mycket och det är stora grejer vi håller på med, sååå not so fun. 
Onsdagen ska jag träffa Haboon och Mathilda för att göra klart vårt grupparbete och sedan på kvällen ska jag fira min farmor som fyller hela 80 år! Hela släkten ska äta på Ming! Inte mitt favoritställe, men efterätten älskar jag ;) 
 
Nej, nu ska jag kolla på lite Jack & Finn Harries videos på youtube! (Jag älskar dom, mest Jack men Finn också! Deras (egentligen Jacks) kanal heter JacksGap! Checka ut deeen!) 
Godnatt!

Roxy Rox

Den här voffsingen är min sovkompis för natten! Lilla Roxy 
 
Jag hoppas alla haft en bra påsk, det har jag iallafall!
Fredagen var jag efter skolan med mamma och vi hade det mysigt och firade lite påsk då hon jobbat hela helgen, fick godis och nagellack (sånt därt som spricker, om ni fattar haha) och så fick jag även reda på vart vi ska åka i sommar! Så den 7 juli ska jag, i 1 vecka, åka till Cypern! Ska bli jäkligt skönt! 
Sedan lördagen var jag med kusinerna hemma hos mormor och morfar hela dagen och kvällen och åt mat och godis och hade kul.
Idag, söndag, så har jag vart med pappa, Amanda och farmor hela dagen. Är även hundvakt åt Roxy!
 
Imorogn har ajg planerat att bara slappa hela dagen, inte göra ett skit! Har planer för resten av lovet nämnligen! Måste verkligen plugga också, har så jäkla mycket - för att inte tala om svenska nationella. Blääää. 
 
Aja, nu ska jag kolla på Glee, godnatt!
 
22 dagar (!!!!!!!!!) kvar till Justin Bieber! 
37 dagar kvar till One Direction!