Svengelska

Något jag börjat märka är hur jag börjar slänga in mer och mer engelska ord när jag pratar. Hela tiden! Och jag kommer konstant på mig själv att inte komma på vad ett ord heter på svenska, bara på engelska. Jag använder jämt Google Translate och jag översätter fler engelska ord till svenska än svenska ord till engelska. 
 
Jag vet i vilket sammanhang jag ska använda orden men jag vet dom bara på engelska haha, det är så otroligt irriterande för alla tycker säkert jag är konstig som pratar engelska och svenska ''samtidigt''. 
 
Jag är ganska säker på att det beror på att alla mina intressen är engelska. Jag är ju en fangirl och 1D och JB är ju engelska och alla sidor om dom (t.ex Tumblr och Twitter) är ju på engelska, alla serier jag kollar på är engelska och dom flesta kollar jag på datan och jag har ingen text, och jag läser en massa ''böcker'', fanfics och sådant och 95% av det jag läser läser jag på engelska. Jag ser t.o.m många filmer på engelska utan text för ofta strular texten och jag orkar inte fixa det, och tro mig -  jag hatade att kolla på filmer/serier utan text men nu gör jag det jämt. 
 
Men det engelska språket fastnar verkligen i mitt huvud, och det blir bara mer och mer ''svengelska''. Mne seriöst det engelska språket har mer ord för att uttrycka det jag vill säga, typ ''känslor'' och sånt. Om ni fattar haha? xd Tack och lov så Haboon i min klass är lika dan, för att inte tala om Jessica. Melissa gör det också, men jag och Jessica mer! Så jag är inte ensam om det ;) Tur att man har vänner som är lika konstiga som jag haha ;) 


Hej där! Jag har precis startat en ny novellblogg om Justin Bieber som heter www.myscript.blogg.se ! Jag hoppas du ger den en chans och kikar in!

2013-01-27 | 19:27:22

jag blandar svenska och engelska hela tiden. haha! Blir så i min blogg också, kanske måste jag börja tänka på det mer. Mina läsare måste ha det jobbigt X)

2013-01-29 | 18:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback