Mina resor; Kina Del 1

Okej så det här kommer handla om mina resor! Har även gjort en ny kategori som heter ''Resor'' där ni enkelt kan läsa fler av mina ''rese-inlägg''!       OBS. Detta är det första!
.
Såå det första inlägget borde väll vara om min första resa till Mallorca men eftersom jag bara var 9 månader då så kommer jag inte ihåg någonting! Men jag hade bara tänkt och ta dom som jag har bilder från och då är det inte bara utomlands utan inom Sverige också! Sen får vi se om jag tar dom andra :)
.
Jag hade tänkt skriva men jag insåg att det blir alldeles för mycket text, så jag ska lägga ut några bilder som förklarar vad vi gjorde så skriver jag under dom istället!
.
KINA; PEKING/BEJING 2006 :
.
På flygplatsen när vi kommit, ca 40 grader varmt!
I hotellets lobby! Inte första dagen utan det var senare, tröjan är 100% äkta silke och köpt samma dag som bilden togs! Hade på mig mina favorit skor och favorit kjol :) (Kom ihåg att jag var bara ca 10 år!)
.
Mer om silke :
Ni ser mig med blommig klänning och en tjej bredvid mig från min grupp, bakom oss är det silkes ''kokonger'', alltså det är döda insekter inuti som virrat silkestråd runt dom. Har en sådan hemma hos mamma faktiskt!
Sedan så hittar dom det första tråden och drar ut den så allt löses upp och blir tråd, ser ni tråden på bilden?
Sen är det några tanter som vevar ihop tråden till ett nät så doppar man det i en speciell vatten grej, så drar man ut den till en stor ring, som ni ser på bilden, sen så syr dom av det och typ färgar det och håller på så blir det silkes kläder! På övervåningen fanns det ett jätte stort rum med silkeskläder, jag köpte tröjan ni såg, sen även en röd morgonrock och mamma köpte en grön morgonrock! Det var lite dyrt så vi köpte inte så mycket.
.
En annan dag gick vi på zoo :
Dom hade lite olika djur men dom som man kollade på mest var : Jätte pandor! Dom var super coola och jätte stora! Och ignorera ''Heja Sverige'' på min mössa.. Hade den för det var så varmt och jag gillade den då hahah, man fick den i en fiske damm i näshulta på midsommarafton..
.
Operan :
En annan dag var vi på opera! Jag kommer ihåg hur hemskt det var, man hörde inte ett ord bara massa skrik, men det fanns en skärm med text på engelska och kinesiska.
Som sagt, mycket skrik haha
.
Jag måste tyvärr nu säga att det här är en del 1 av 2. Det blir alldeles för långt inlägg och sen så hinner jag inte skriva mer ikväll! Måse ju umgås lite med min far och mina djur ;) Men ''den som väntar på något gott väntar aldrig för länge'' och med det menar jag att ni får del 2 imorgon! Så nu var det slut på ''Mina resor; Kina del 1''! Godnatt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback