Mina resor; Skåne

Nu är det dags för nästa del i ''Mina resor'' ; Skåne!
.
Som jag sa så blir det ju inte bara utlandsresor jag skriver om utan också inom Sverige! Och i skåne var jag med mormor, morfar, mamma, pappa, Jonas (morbror), Lovisa (kusin), Mats (morbror) och Robert (kusin) 2007! (11 år).
:
Vi var bara ute och åkte, eller ja för det mesta. Vi bodde i ett hus som en av min mormors kusiner ägde. Vi åkte till skpne för att hälsa på våra släktingar, mormros kusiner.
Pappa i trappen!
Jag, pappa och Lovisa
Utsikten från köket
Från vänster : Mats, Robert, jag, mormor och Lovisa!
.
Några uddar och stränder vi var på :
.
En dag var vi i Skånes största sommarland, som Skara Sommarland, fast lite mindre och mindre vatten kanor och mer saker på land, Tosselilla hette det iallafall :
.
Inne i stan :
.
.
Ja, sen var det väll inte så mycket mer med Skåne. Eller jo, det finns ett par bilder till men många är väldigt lika, så dom är bara onödiga! Det mesta vi gjorde var faktiskt att åka runt i Skåne och se alla möjliga platser. T.ex där Sverige tar slut, längst ner.
Hur vi kom dit var med tåg, eller ja, jag mamma, jonas och lovisa åkte tåg, mormor, morfar åkte bil, robert och mats åkte bil och pappa kom ner några dagar senare med bil. Hem åkte alla bil, jag med mamma och pappa, robert med mats, jonas och lovisa med mormor och morfar.
.
Som ni kanske ser finns ingen bild på min mamma, det beror på att hon har tagit alla korten.
.
Ja då var ''Mina resor; Skåne'' slut! Nästa vecka blir det ...... : ........ EGYPTEN!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback