Svar på tal; Min kissekatt!

Fick en kommentar från Linnea som undrar vart jag har köpt min lilla katt :) Självklart svarar jag på det + mer info!
.
Jag har köpt min lilla katt hona Busan för ca tre år sedan på ett katthem i Källby! Hon var den enda kattungen just då, när jag köpte henne och hon var super tuff och bråkade/hängde bara med dom äldsta katterna! ;) Hon är inte den gosiga typen av katt, men med mig så stryker hon sig på mig heela tiden. Men jaja du undrade inte om min katt riktigt utan vart jag köpte henne!
.
Det är på ett väldigt bra katthem lite efter Skogaholm bageriet, där jag även är volontär!
http://djurskyddet-eskilstuna.se/ är deras hemsida! Inte värlens bästa hemsida men ja, haha den duger ;)
Jag har varit volontär där i ca 4 år, men på senaste tiden har jag inte varit där för ja mamma och pappas separation och mamma vill inte åka!
En annan grej ni måste veta är man måste vara över 18 för att vara där själv annars måste en vuxen vara med och för att vara inne i karantän* så måste man vara över 16. Karantän är där dom sjuka och nya katterna är. Eftersom det kan vara ganska ''hemskt'' där inne, såna som är ganska sjuka eller vägrar äta och sådant så man måste vara över 16. Men jag lovar det är jätte kul att vara där! Och i början får man vara med en som är van så man lär sig själv så det är inga problem! Haha hoppas du fick svar på dn fråga Linnea ;)
Man ja jag uppmanar alla som vill väl mot djur och är seriösa att bli volontärer där eller iallafall ge gåvor, det behöver dom! Allt står på hemsidan så bara kolla där eller kommentera, mejla mig (på [email protected]) om du har frågor OCH köp väldigt gärna alla dina katter på ett katthem (behöver inte vara detta) för dom kan ha upp till 50 katter! Dom hade ca 45 för två år sedan. Så köp gärna dina katter på katthem!
.
Update : Ser nu att det var rätt mycket text haha men som snabb svar på din fråga Linnea så köpte jag min lilla katt på ett katthem! Kolla deras hemsida på : http://djurskyddet-eskilstuna.se/ :)


Låter som katthemmet har fullt upp. Tur det finns platser där de kan bo.

2011-09-06 | 18:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback