Don’t drink and drive, you might hit a bump and spill your drink.

Kom på att jag inte har bloggat idag. Vaknade vid 12, sedan kom mormor och morfar för att hälsa på katten och sen åkte jag och mamma till katthemmet, var där i ca 2 timmar, en halvtimme i ''Stora huset'' där dom flesta katterna är och så var vi en och en halv timme inne i ''Lill Stugan'' där dom fem små, 6 veckor gammla kattungarna var! :) Jag älskar verkligen att vara volontär där, på Katthemmet Kälby. Alla är trevliga och alla älskar katter. Det är en lantlig och mysg känsla att vara därute, t.o.m när det är mörkt. Och det är loppisar och auktioner och möten och en gång åkte en grupp därifrån med Christer (förredetta ordförande på katthemmet, han gick tyvärr bort under februari 2011) till Djurskjukhuset och fick hälsa på och se hur det är att vara veterinär. Det var jätte kul den dagen. jag har vairt volontär där nu i snart 4 år och jag har inte ångrat en enda sekund. Jag kommer ihåg en sommar för 2, 3 år sedan och då var det verkligen överfullt med katter, 42 stycken var det och normalt kanske vi har 15 max. Nej, jag älskar det, det är något jag skulle kunna göra för resten av livet. Jag tänker vara volontär där så länge jag bara kan. Just nu är jag ju bara 15, man måste vara 16 för att vara inne på karantän och 18 utan någon vuxen.
Och nu ska jag sova så ni kommer få några bilder på dom söta 5 kattungarna :D
¨
Det är som sagt 5 stycken, 1 hane och 3 honor. Det är 3 helsvarta (en av dom är hanen), en svart och vit och en sköldpaddsfärgad :)


KATTEN SOM DIN MAMMA HÅLLER I<3<3<3<3<3

2012-01-08 | 17:19:24

HAHAHAH ROLIGASTE JAG HAR HÖRT:( varför i helvete lägger du upp q&a på din blogg + hennes blogg?... skrattar så att jag gråter

2012-01-08 | 20:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback