Fredskåren / Läkare utan Gränser m.m.

¨
När jag blir 18, då vill jag fan gå med i fredskåren. Helt allvarlig, Orka med jobb som inte ger något. Rumäien, Bulgarien, Afrika, Asien, jag vill dit. Tänk och hjälpa barn leva. Det är det jag vill göra. Åka till Afrika och hjälpa till med barnmorska t.ex. Läkare utan gränser då alltså. 
¨
Men jag skulle också vilja jobba som i fredskåren - fast med djur. Olje drabbade så åker man dit och hjälper alla djur. Jag är helt seriös med det här, djur/människor - jag vill hjälpa till. Så fort jag blir 18 ska jag kolla upp alla dessa grejer. 
¨
Okej, vet inte varför jag berättar allt detta då jag bara är 15 (16 om ca 4 månader!) men jag kollade på en film och huvudpersonen var med i Peace korps (fredskåren) så jag kom helt in i det nu, men det är inte bara nu jag har tänkt på detta, det har jag gjort jäkligt länge. Hoppas det händer!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback