Filmtips: En Prinsessas Dagbok.

Handling:

Den blyga Mia Thermopolis (Anne Hathaway) saknar det mesta. Självförtroende, utstrålning, pojkvän - allt lyser med sin frånvaro. Ända tills den dag då hennes dittills okända mormor Clarisse Renaldi (Julie Andrews) dyker upp med en chockerande nyhet. Clarisse är drottning - och Mia är en tvättäkta prinsessa, och kan ärva tronen till det stenrika furstendömet Genovia. Över en natt förändras allt och från att alltid ha stått i skuggan hamnar Mia nu mitt i rampljuset. Men självförtroendet är fortfarande i botten. Liksom stilen, finessen och allt annat som en riktig prinsessa skall ha. Vilket leder fram till frågan: Klarar hon av att bli prinsessa - och vill hon verkligen bli det?

¨

Mina tankar:

Jag älskar den här filmen! Jag har sett den 1 miljon gånger och jag tröttnar aldrig! Den är väldigt rolig och jag älskar alla stora skådepelare i den! En riktitg bra film! 

¨

Betyg:

Denna film får 3.5/5 poäng av mig, kanske 4 :)

¨

Skådespelare:

Julie Andrews
Anne Hathaway
Heather Matarazzo

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback