I ask my parents a simple "Yes" or "No" question and I get a lecture.

¨
Kollade just på några Justin Bieber intervjuer och kollade sedan på en skit rolig intervju med Selena Gomez på The Ellen DeGeneres Show och jag tänkte ''fan den där tjejen har allt!''! Hon kan sjunga, skådespela, hon är vacker som in i helvete, med och utan smink, och hon har dejtat Taylor Lautner (m.f.) och dejtar Justin Bieber. Hon har ju såklart det svårt med saker, t.ex press och media och det måste vara jobbigt att vara så känd. Och andra problem har hon säkert, men hon har ett drömliv. Hon och hennes mamma är jätte nära, hela hennes familj är nära, hon jobbar med exakt det hon vill jobba med, hon behöver aldrig oroa sig över pengar, hon har en jätte trevlig personlighet och hon är gudomligt vacker. Och det har ingenting med hennes kändisskap (bara pengarna, kanske. Vem vet vad hon skulle ha jobbat som om hon inte var kändis) eller vem hon dejtar att göra. Det är ju hon. Hon har inte opererat sig eller gjort något, allt är hon. Så jo, hon lever mitt drömliv. Förutom hela kändisskapet, jag skulle aldrig klara av eller vilja vara känd. Skulle inte orka med pressen.
¨
Men jag kan verkligen inte komma på en enda dålig sak med Selena. Inte en enda. Snälla, kommentera om ni kommer på något.
Selena är en av mina ''idoler'', Miley Cyrus också. En idol är ju inte bara en sån man vill vara som, det är en man ser upp till och allt. Och visst Miley har ju gjort lite dumma saker men det är det som gör att jag gillar henne.
¨
Vad jag egentligen, kanske, vill komma med detta inlägg är att vad du än gör, vad du än har upplevt, vart du än bor, vem du än är så finns det alltid någon som du vill vara mer som. Någon som lever ditt absoluta drömliv. Den personen behöver inte vara känd eller något, det kan vara vem som helst. Men det finns alltid någon. Så man ska inte bli ledsen över det, en dag kan man leva sitt drömliv!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback