The amount of people who confuse ''to'' and ''too'' is amazing two me.

Sitter och väntar på att NCIS Los Angeles ska ta slut och filmen Änglar och Demoner ska börja! Älskar den filmen!
¨
Så vad har jag gjort idag? Jo, sovit till tre, bråkat med min syster (syskonkärlek ni vet), och tjatat på pappa att följa med mig till ICA så han kan köpa godis till mig, men nej. ''Jag fick godis igår så nu får jag ingenting!'!
¨
Vet ni en sak? Jag tror jag kan ha Dysylkalki. Jag läste på en skvallerblogg (haha) om att Hanna Widerstetd hade det, och jag kollade på vad det var eftersom jag aldrig hört talat om det, och allt det står stämmer på mig. (Dysylkalki är mattesvårigheter bland annat).
¨

Vardagsrelaterade symtom

• Svårt lära sig klockan.

- Jag kommer inte ihåg om jag hade det.

 

• Svårt att skilja höger från vänster.

- Pinsamt nog kan jag knappt höger och vänster.

 

• Dålig tidsuppfattning, kan inte beräkna ­tiden, kommer ofta för sent. Därmed svårigheter att strukturera det dagliga livet.

- Jag brukar inte vara sen, isånafall för att jag somnat om eller bara var lat. Men lite dålig tidsuppfattning har jag.

 

• Klarar inte avståndsbedömning.

- ''Klarar inte'' vet jag inte, men är inte världens bästa på det haha.

 

• Dålig känsla för ­väderstreck (söder, norr, öster, väster).

- Kan var dom är (norr - uppåt osv.) men inte i verkligheten, om jag står mot norr/väst/öst/söder m.m..

 

• Dålig orienteringsförmåga geografiskt, svårt att hitta, går lätt fel, svårt läsa och ­förstå kartor. Kan ge ett förvirrat intryck.

- Det stämmer väldigt bra på mig.

 

• Svårt att läsa, förstå och minnas tidtabeller.

- Japp.

 

• Svårigheter att sköta ekonomin, förstår inte lönebesked och annan ekonomisk information. Kan inte planera ekonomin. Svårt att klara betalningar av räkningar. Svårt att bedöma priser på ­varor och tjänster.

- Detta har jag ingen aning om, får inte räkningar och har ingen ekonomi.

Matte­relaterade symtom

• Sifferkunskaper fastnar inte. Kan lära sig något ena dagen, som är ­totalt bortglömt nästa dag. - Det här händer mig hela tiden.

- När vi t.ex läste Algebra satt jag och gjorde allt, kunde allt bara för att tänka på något annat i nån minut sedan glömt bort allt.

 

• Mycket stora svårigheter med de fyra ­räknesätten, blandar ihop plus och minus. - Har inga större problem med + och -, men med gånger och delat.

 

• Måste räkna också små tal på fingrarna.

- Jag räknar mycket på fingrarna.

 

• Svårigheter att säga vilket av två tal som är störst.

- Ingen svårighet.

 

• Klarar ofta mer avancerad matematik (till exempel geometri) som bygger på logiskt tänkande.

- Geometri var inte så svårt för mig.

Ni ser?! Det mesta stämmer på mig, inte riktigt allt men det mesta!
¨
Fast om jag säger det till mina föräldrar så kommer dom inte tro på mig. Så jag får väll lika gärna hålla det för mig själv för ingen kommer tro på mig. Jag kanske inte ens har det, bara likheter sådär. Aja, nu börjar filmen så hejdå!
¨
PS. Vet ni hur nära det var att min syster såg att jag har blogg haha?! Omg, om hon får reda på vet dör jag.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback