Life, please slow down..

Så, igår var en annorlunda dag. Ska inte skriva allt precis men på morgonen så hostade jag så mycket/hårt att jag kräktes. På dagen var väll allt ganska normalt, bara att jag försökte att inte hosta så mycket. Och så på eftermmiddagen så är min syster och farmor här och vi har trevligt och äter pizza, men så äter Amanda en marabou cookie med schweizernöt (hon visste inte att det var nötter) och hon är väldigt allergisk så i var tvugna att åka upp till akuten och så var vi där i ca 5 timmar. Vi åkte vid halv nio kanske och kom hem runt ett. Det var ganska jobbigt, jag lämnade inte hennes sida på hela tiden, pappa åkte hem efter kanske 2 ½, 3 timmar för då var det inte längre någon större fara med henne, men vi var tvunga att stanna i ungefär två timmar till. Men ett tag där var jag fan riktigt nervös, hon kunde ha dött. Men hon fick ta en adrenalin spruta och tabletter och dropp och så gick det ner och hon var bara vädligt illamående sen. Så, ja, jag satt där bredvid henne hela tiden och höll henne i handen när hon fick ta sprutan och dropp, höll i hennes hår när hon kräktes och lugnade ner henne. Men jag gjorde allt det där, för hon är min syster och jag älskar henne och jag ville inte lämna henne. Men efter 5 timmar på akuten sa doktorn att vi fick åka hem och hon det var ingen fara med henne längre, bara att hon var lite illamående och yr och trött. 
¨
Så igår var väldigt ansträngande och jag var så trött när vi äntligen fick komma hem.. 
¨
Och så idag, när jag vaknade kände jag bara hur trött och illamående jag var så idag har jag stannat hemma, ätitt en skål med yoghurt och hallon men höll på att kräkas upp det 2 gånger pga min hosta så ja, så bra mår jag. Amanda mår iallafall mycket bättre idag, hon har sovit mycket. Ja, nu ska jag kolla på en film i min säng, som jag för övrigt knappt lämnat idag.. Hörs sen, hejdå!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback